Skandinaavia parfüümimajad tõstavad pead – Son Venïni lugu

Jutustasime Norra indie-parfüümide tootja Son Venïn omaniku ja looja Dag Solhaug Laskaga parfüümimaailma trendidest ja sellest, kuidas uued sõltumatud brändid üha rohkem inimeste südamesse poevad. Tundub, et vanade suurte parfüümimärkide aeg hakkab ümber saama kuna uusi nišibrände tekib nagu seeni pärast vihma.

Dag, mis teeb Son Venïni parfüümid teistest erinevaks?
Me alustame parfüümi loomist alati nullist. Meil pole mingit kindlat brändiliini, mida taga ajame. Seepärast ongi Son Venini parfüümid üksteisest täiesti erinevad. Samas on paar asja, mis on minu jaoks väga olulised – esiteks hästi selgelt piiritletud kontseptsioon ja puhas lähenemine. Mulle meeldivaid kerged ja särtsakad noodid, mitte liiga puidused ega ekstreemsed. Skandinaavlase olemuse peegeldamine on suur osa Son Venïnist. Kuidas lõhn tundub ja välja näeb, see on meie jaoks võrdselt oluline.

Son Venïn pakub seitset unikaalset unisex-parfüümi, mis peegeldavad põhjamaa inimese sügavat olemust.

Kuidas tuli mõte luua Norra parfüümimaja?
Pidevast otsingust, soovist õppida uusi asju – ja parfüüm on selle suurepärane kehastus. Mul on visuaalidega töötamise taust ärimaailmast, ma olen graafiline disainer, seega toote tunnetus ja välimus on mu jaoks alati olulised olnud. Samuti leian, et lõhnal on tohutu jõud kraapida välja mälestusi, tundeid ja olukordi – see on fantastiline võim, mida parfüümide juures imetlen.

Kuidas üks lõhn sünnib?
Kõigepealt on mu peas mingi märgiline mälestus, koht või inimene. Sellest saab alustada briifi. Kui konkreetne lugu või taustsüsteem on juba täpsema kuju võtnud ja ma suudan seda ette kujutada, hakkan mõtlema, kas see lõhn tuleb soe või jahe, pigem puudriselt kuiv või vesisem, mis aastaajaga see sobib. Vahel teen parfümeerile ettepaneku ka mingi konkreetse signatuur-lõhnanoodi osas. Samuti on parfüümkunstnikule antav briif seotud visuaalse poolega, aga samas jääb lõhnaninale küllaltki palju vabadust, mis aroomidest ta lõpuks selle kokku segab. Mõned tehnilised tingimused on samuti ette antud – parfüümi ei tohi värvida, see peab olema vegan, julmusevaba, nii vähe lisaaineid kui võimalik, selgepiiriline ja põhjamaine. Sealt edasi on kõik looming.

Son Venïni peakontorisse Oslos saab igaüks sisse astuda ja paluda oma parfüümipudelit uuesti täita.

Mis su enda lemmik on?
Praegu POSTHUME. Selle lõhna ülesehitus ja tasakaal on minu meelest täiuslikud. See jääb nahal soe ja hubane ning püsib kogu päeva. Samuti on selles väike doos ürgset jõudu.

Mis sa arvad kuhu suunas Skandinaavia lõhnatrendid hetkel liiguvad?
Ma arvan, et võtmesõnadeks on vegan, naturaalsus ja unisex teemad.

Kuidas väikesed Skandinaavia parfüümimärgid suudavad võita usaldust ja tõsiseltvõetavust kui vanakooli prantsuse märke nähakse kui parfüümitööstuse alustalasid?
Minu arust on inimeste, klientide jaoks oluline tugev tunnetuslik seotus brändidega. Nad tunnevad teatud brändidega justkui sidet, seostavad ennast selle elustiiliga, mida bränd välja pakub ning sulle meeldib kõik, mida see bränd teeb ja räägib. Kui sa oled mingi asja fänn, jääd ju ühe asja juurde pidama. Samuti tahetakse näha igas kallimas brändis kvaliteeti – et sa päriselt ka pingutad, et olla parem ettevõte, areneda, käia maailmaga ühte sammu. Minu arvates ettevõtted, kes lihtsalt lähevad vooluga kaasa ja ei tööta oma spetsiifiliste tugevustega, ei saavuta ka edu.

Esteetiliselt kaunid ja lummavad unisex parfüümid leiad meie e-poest, Tallinna ja Tartu Kaubamajast ning nende e-poest.