Karantiiniblogi vol.2: kuidas luksuskauba müüjad ellu jäävad?

Kui sa toodad midagi erakordset ja su toote hind on pigem kallis, siis oled sa kindlasti mures. Iga ettevõtja, kes müüb kõrgemasse hinnaklassi ja luksuse kategooriasse kuuluvat kaupa nagu kallid ilutooted, kõrgmood, toad butiikhotellides, äriklassireisid ja muu sarnane – mõtleb praegu, kas tema ettevõte jääb püsima.

Luksusbrändide konsultant Daniel Langer kirjutab portaalis Jing Daily, et eelmise suure majanduskriisi ajal, 2008. aastal, oli luksuskaupade segment üks väheseid, mille kasv jäi küll seisma, aga ei langenud. Sellest on võimalik tugevalt välja tulla. Aga kuidas? Oluline on mõista, et mitte kõik luksusbrändid ei ela globaalset kriisi üle.

Püsima jäävad vaid tugevad.

Koroonaviirus, mis on sulgenud miljonid inimesed kodudesse, kiirendab ühiskondade üleminekut täielikule digitaliseeritusele. See on võti ka luksuskaupade tootjatele ja müüjatele. Kui sa seda veel ei tee, hakkama mõõtma oma e-poe ROI-d (kui sa ei tea, mis see on, guugelda), tegema analüütilist turundust, lugema läbi kogu oma veebi ja vaatama, kas selle korjab üles ka otsingumootor. On olemas palju digitööriistu, mida sinust edukamad ettevõtted kasutavad. Jätkuvalt kasumit teenivate ettevõtete lahendused on personaliseeritud, automaatsed ja digiturundus töötab nende eest suvalisel ajahetkel. Kui sa seda kõike ei oska, õpi. See ei ole raketiteadus.

Koroonaviirus, mis on sulgenud miljonid inimesed kodudesse, kiirendab ühiskondade üleminekut täielikule digitaliseeritusele.

Kui bränd ei suuda raskel ajal tõestada, miks maksta toote eest kümme või sada korda rohkem kui tavakauba eest, siis kliendid loobuvad. Kallis hind ja kaunis disain üksi on liiga nõrgad argumendid, et püsima jääda. Luksus on seotud äärmusliku väärtuse loomisega ja lisatud luksusväärtus (Added Luxury Value) on mistahes luksusbrändi suurim väärtuskomponent. Seda võib nimetada ka x-faktoriks, millel pole materiaalsusega midagi pistmist.

Mis on Sinu brändi x-faktor?

Mida iga luksusbränd peab kindlasti tegema?

Hea toode ja hea teenindus on baastase. 2008. aasta kriisist tulid tugevalt välja brändid, kes:

  1. Tegelesid brändinguga rohkem kui millegi muuga. Nad keskendusid oma brändi väärtustele ja kindlustasid suurepärase loo – nende storytelling oli täpne, eristuv ja autentne. Nende lugu oli selline, mida kuuldes kliendid said midagi juurde, tundsid, et see info oli kasulik ja tegi nende elu paremaks.
  2. Nad olid innovaatorid – nad mõtestasid ümber klassikalised lahendused ja tulid välja uute, isegi ootamatute koostöövormidega ja pakkusid inspireerivaid tooteid.
  3. Nad seisid sirge seljaga oma klientide kõrval, kuulasid neid, rääkisid nendega ning pakkusid brändispetsiifilist, personaalset ja superior-taseme teenindust.

Keskendu küsimusele miks sa üldse olemas oled ja miks sa oled oluline inimesele, kellelt küsid väga palju raha. Kõige hullem on see, kui eitad kriisi või loodad, et küll läheb mööda ja sind see ei puuduta.

Kokkuvõtteks – brändid peavad reageerima KIIRESTI. Kriis on nobedate brändide (ja nende taga olevate inimeste) võimalus. Sul on võimalus luua tugevamad kliendisuhted ja luua ekstreemselt palju lisaväärtust. Muutu, täida lüngad ja inspireeri oma kliente asjakohase sisu, ideede ja tegevustega. Sellest, mida sa just praegu teed, sõltub su ettevõtte tulevik.

Maailm pole enam kunagi sama, mis ta oli enne koroonaviirust ja need, kes sellest aru saavad, väljuvad võitjatena.

Foto eest suur aitäh alati stiilseks ja väärikaks jäävale Kristjaana Merele. Kristjaana veeb: http://www.kristjaana.com/